Image description

De basis voor iedere praktijk

Goede onderlinge (werk)afspraken zijn de basis van iedere goed lopende praktijk. Essentieel dus om deze afspraken goed vast te leggen in protocollen; handig om op terug te vallen als het ‘even niet lekker loopt’ en natuurlijk uitermate geschikt om nieuwe medewerkers direct goed op te leiden.
Daarnaast is het van belang om protocollen goed te gedocumenteerd te hebben voor verantwoording naar de diverse toezichthouders.

Met het online platform van Rotocol is dit heel eenvoudig. Zo houdt u de protocollen altijd up-to-date en toegankelijk.

Image description

Over Rotocol®

Zorgaanbieder rust en ruimte bieden om zich weer volledig te kunnen richten op het verlenen van de beste zorg, daar streeft Rotocol naar.


Al sinds 2013 zet Rotocol zich in om het vastleggen, beheren en updaten van protocollen zo eenvoudig mogelijk te maken, passend bij de praktijk en altijd conform wet- en regelgeving.



Rotocol geeft u weer tijd om te behandelen!
Image description

Op maat voor u

Geen praktijk is hetzelfde en ieder team heeft zijn eigen manier van werken. Daarom is het van belang om de protocollen af te stemmen op de werkwijze in uw praktijk.

Natuurlijk begrijpen wij dat het soms lastig is om protocollen van scratch af te schrijven, wij werken vanuit standaardprotocollen die natuurlijk al voldoen aan de geldende wet- en regelgeving.

Daarnaast personaliseren wij deze protocollen aan de hand van uw input en richten we het online portaal naar uw wensen in.

Het online portaal

Rotocol® bestaat uit een beveiligde web-omgeving waarin de protocollen live bekeken én herzien worden. Zo kan de gebruiker altijd bij de informatie en er bovendien zeker van zijn dat deze up-to-date is, want de protocollen worden aangepast aan voortschrijdend inzicht en aanpassingen in de richtlijnen.

Protocollen

Bij aanvang zijn de protocollen onderverdeeld in zes modules. Binnen deze modules zijn zowel uitgebreide als beknopte protocollen te vinden, gestructureerd met kopjes en uitklapmenu’s om de lezer niet af te schrikken met onoverzichtelijke lappen tekst.
Met Rotocol® zijn de protocollen laagdrempelig, altijd beschikbaar en makkelijk opgezet.

Toetsing

E-learning voor uw medewerkers middels de Rotocol Academy, om de actuele/parate kennis van de protocollen, praktijk-processen en regelgeving te toetsen.

Door hier gebruik van te maken wordt er ook aan de scholingsplicht voldaan (Wet Werk en Zekerheid).

VIM-procedure

Een eigen interne procedure voor het melden van verbeterpunten, incidenten en calamiteiten.

Op een eenvoudige en intuïtieve wijze de kwaliteit vastleggen en verbeteren (Wettelijk verplicht vanuit de Wkkgz).

Checklist - Uploaden

Een lijst met documenten welke bij een bezoek van een toezichthouder (IGJ, NZa, AP) beschikbaar moeten zijn.

De mogelijkheid om al deze documenten te uploaden.

U heeft zo alles overzichtelijk bij elkaar en indien nodig kunt u alles in één keer aanleveren.
Een stressvol bezoek kunt u met een gerust gevoel tegemoet zien.

Waarom Rotocol®

Al sinds 2013 zet Rotocol® zich in om het vastleggen, beheren en updaten van protocollen zo eenvoudig mogelijk te maken, passend bij de praktijk en altijd conform wet- en regelgeving.

+

Tandheelkundige Kennis

Rotocol staat onder leiding van initiatiefnemer en oprichter Roderick Ton. Met een tandheelkundige achtergrond, weet Roderick als geen ander tegen welke problemen praktijken aanlopen. Zijn ervaring aan de stoel komt dan ook goed van pas in het adviseren en begeleiden van praktijken op het gebied van het inrichten van protocollen en opleiden van personeel in het juiste gebruik.

+

Compleet pakket

Behalve het meest volledige protocollen-pakket, krijgt u ook een compleet servicepakket, bestaande uit:

  • Kwaliteitsmanagementsysteem.
  • Meldingen als er belangrijke wijzigingen zijn die van invloed zijn op de protocollen.
  • E-learning voor uw medewerkers: toetsing van kennis en begrip van de protocollen.
  • Diverse aftekenlijsten voor dagelijks gebruik, bijvoorbeeld ‘schoonmaak kritische ruimtes’ of ‘houdbaarheidsdatum producten’.
  • Twee gratis watertesten per jaar.
  • Eigen documenten uploaden.
  • Website-informatie om uw patiënten te informeren.
  • IGJ-checklist; alle documenten die bij een inspectie van belang zijn.
+

Ervaring met IGJ

Een inspectie-bezoek wordt vaak als zeer stressvol ervaren. In de jaren dat wij actief zijn hebben wij met succes een groot aantal praktijken hierbij ondersteund, begeleid en geadviseerd. Op een korte termijn voldoen aan de (eventueel) geconstateerde tekortkomingen is ook ons doel.

Wij kunnen u ook tijdens het inspectie-bezoek van dienst zijn. Neemt u hiervoor contact met ons op.



Met Rotocol® bent u weer snel in bedrijf!

Onze Werkwijze

We starten met het opzetten/toegankelijk maken van het online portaal voor de betreffende praktijk. Aan de hand van aangeleverde namen en email-adressen maken we inlogcodes zodat het portaal direct toegankelijk is. Deze eerste twee stappen kunnen binnen 24h gerealiseerd zijn.

Afspraken

Omdat er vrijwel direct toegang is tot het portaal, kan er tijdens de eerste afspraak al veel worden besproken, maar ook als dan blijkt dat er onduidelijkheden zijn kunnen deze direct verholpen worden. Middels een aantal afspraken maken wij de protocollen op maat voor de betreffende praktijk en wordt het hele team erbij betrokken.

Eigen protocollen

Wanneer de praktijk al eigen protocollen heeft, kunnen wij deze gebruiken als startpunt/referentie bij het aanpassen. Uiteraard kan de praktijk tussendoor ook aanpassingen/wijzigingen doorgeven.

0-meting

Er vindt op een vrij korte termijn een eerste parate-kennis-toets plaats, een soort van 0-meting. Meestal tegen het einde van het 1e jaar een tweede parate-kennis-toets en vanuit daar plannen we volgende toets-momenten.

Instructie & Implementatie

Om problemen met het inloggen (werken met het systeem) te voorkomen, geven we instructie aan de medewerkers. We helpen met (verdere) implementatie, zodat het proces zo goed als mogelijk verloopt.

Blijvend up-to-date

We brengen de praktijk op de hoogte van wijzigingen welke van toepassing zijn op de praktijk-situatie en passen indien nodig uiteraard de protocollen aan.

Vraagbaak

Zijn gedurende het contract beschikbaar als vraagbaak (one-stop-office).

De Modules

Bij start rangschikken wij de protocollen in zes overzichtelijk modules (tabjes):
De inhoud van de diverse modules wordt aangepast aan de wensen van de desbetreffende praktijk,
d.w.z. aangepast aan de praktijkvoering, uitgevoerde behandelingen en/of
aangevuld voor wetgeving of richtlijnen (indien nodig).
Ook het aantal “tabjes” kan aangepast worden aan de wensen van de praktijk.
De modules bevatten o.a. onderstaande protocollen:

* AVG: In samenwerking met Eldermans|Geerts

De Voordelen

Goede onderlinge (werk)afspraken zijn de basis van iedere goed lopende praktijk. Handig om op terug te vallen als het ‘even niet lekker loopt’ en natuurlijk uitermate geschikt om nieuwe medewerkers direct goed op te leiden. Daarnaast is het van belang om protocollen goed gedocumenteerd te hebben voor verantwoording naar bijvoorbeeld de IGJ, Zorgverzekeraars of de NZa. Met het online platform van Rotocol is dit heel eenvoudig.

Besparing

Om het beheer van de protocollen zo eenvoudig mogelijk te maken, maken wij gebruik van een online portaal. Werken met de online protocollen van Rotocol® levert u al snel een besparing op van een 1/2 FTE (fulltime-equivalent) wat neerkomt op +/- €15.000 per jaar.

Rust en structuur

Zoals u vast weet zorgt het werken volgens protocol o.a. voor rust en structuur in de praktijk. Het draagt ook bij aan een betere werksfeer en meer tevreden patiënten.

Altijd en overal toegang

Rotocol® bestaat uit een beveiligde web-omgeving waarin de protocollen live bekeken én herzien worden. Zo kan de gebruiker altijd bij de informatie en er bovendien zeker van zijn dat deze up-to-date is. Ook op afstand blijft u op de hoogte van wat er in de praktijk gebeurd en/of de gemaakte werkafspraken worden nagekomen.

Eerlijke prijs

Wij vinden het belangrijk dat u een eerlijke prijs krijgt. Er zijn daarom geen verborgen of extra kosten, d.w.z. alle aanpassingen aan de protocollen, het (helpen met) implementeren en het up-to-date houden zit hierbij in. Dit is ongeacht het aantal aanpassingen, medewerkers of werkstations.

Paperless werken

Paperless werken is duurzaam, want het spaart een hoop bomen. "Uit één boomstam van ongeveer tien meter en dertig centimeter dik kunnen ongeveer achtduizend velletjes A4-papier worden gemaakt, ofwel 16 pakken van 500 vel."

Eenvoudig updaten

Eenvoudig updaten als werkafspraken veranderen, richtlijnen wijzigen of als er bijvoorbeeld nieuwe afspraken zijn gemaakt.

Ons Team

Alle medewerkers van Rotocol® hebben affiniteit met tandheelkunde.

Contact
Image description Accountmanager

Patrick Ton


  • patrick@rotocol.nl
  • 0800 - 768 62 65
Image description Accountmanager

Juliette Malefason


  • juliette@rotocol.nl
  • 0800 - 768 62 65
Image description Oprichter - CEO

Roderick Ton


  • roderick@rotocol.nl
  • 0800 - 768 62 65

Klanten over ons

Partners

Wij geloven in de kracht van samenwerken.

Logo Famed

Famed

Famed Protocollen

Famed en Rotocol willen praktijken ontzorgen zodat zij zich kunnen richten op het allerbelangrijkste; het leveren van de beste zorg! Famed Protocollen.

Lees verder
Logo Eldermans Geerts

Eldermans|Geerts

Focus op zorg

Eldermans|Geerts is een ambitieus advocatenkantoor met duidelijke focus op de zorg. Eldermans|Geerts heeft een eigen stijl, zonder air en zonder drempels.

Lees verder
Logo ZIVVER

Zivver

Gevoelige informatie versturen via email en chat

ZIVVER geeft unieke bescherming tegen de grootste risico's op datalekken: eigen fouten en hackers. Met ZIVVER e-mail je zoals je gewend bent.

Lees verder

Neem contact met ons op

Wij komen graag langs voor een demo van het online protocollen portaal, uiteraard geheel vrijblijvend.
Deze afspraak kan naast de gebruikelijke kantooruren op verzoek ook; ’s ochtends voor de eerste patiënt, in de lunchpauze of ’s avonds na de laatste patiënt plaats vinden.

Telefoon nummer: 0800 - 76 86 265 (gratis nummer)